29 Ekim 2012 Pazartesi

Powerlifting Nedir ?


Powerlifting ülkemizde henüz IPF'e bağlı  federasyonu bulunmayan tüm dünyada şampiyonaları düzenlenen bir halter spordur. ben bu spora 2010 yılında başladım ve halen devam etmekteyim, bu bloğumda powerlifting günlüğümü tutacağım ve bu spor dalına merak eden ve bu spora adim atacaklara yardımcı olacağım. bu spor dalını bilgilendirecek ne bir site ne bir blog var. onun için böyle bir blog açma gereği duydum. 
Powerlifting sporu üç ayrı hareketten oluşmaktadır. 1. si squat, 2. si bench press, 3. sü ise deadlifttir. Bu hareketler zaten bodybuilding yapanların kullandığı hareketlerdir. bodybuilding yapıyorsanız eğer zaten bu harekeleri  daha önce yapmışsınızdır.

Powerlifting yarışmaları önce tartılma ile baslar. Tartılma sırasında ilk ağırlıklarınızı önceden vermeniz gerekmektedir. Squatta kaç kilo ? bench press de kaç kilo  ? Deadliftte kaç kilo? sekilinde hakeme yazılı ve imzalı olarak bildirmeniz gerekmektedir. Ardından malzeme kontrolü, (kemer, bileklik, ayakkabı, t-shirt vs....). herkes bu kontrolden geçtikten sonra yarışma saatinde baslar.
Yarışma squat ile baslar ve en hafif kiloyla başlayan kişiden ve bu şekilde en yüksek kiloya doğru ilerler. Squat bittikten sonra bench press ve deadlift gelir ve bu şekilde squatta ki gibi en düşük kilodan en yüksek kiloya doğru çıkar. yarışma bitiminde en önemlisi 3 hareketten kaldırdığınız toplam kilodur. 

Powerlifting'i bazı arkadaşlarımız hep ağır sıklette olanların uyguladığı bir spor zannediyor, bu görünümü internetten izlediğimiz amer ikadaki powerliftingciler veriyor, fakat bu düşünce kesinlikle yanlıştır. nasıl ki Halil Mutlu hafif sıklette olduğu gibi bir çok kez altın madalyalara sahip olmuştur, ayni şekilde powerlifting de ayni mantıktadır. hafif sıkletlerin ağır sıklete göre avantajları her daim fazladır.

Powerlifting ile hiç tanışmadıysanız ve bu spor için gerekli program ve yöntemleri merak ediyorsanız bu bloğumu her gün takip edebilirsiniz. Bloğumda her antrenmanım sonrası antrenman günlüğümü yazacağım.

Ben kimim ?
Ben Halil Değirmenci. 1992 doğumluyum ve Fransa da yasıyorum. bu sporu bodybuilding için yazıldığım salonda2 ay sonra antrenörümün powerlifting yapmak isterimsin ?, bayağı hızlı ilerliyorsun demsinden sonra başladım. ilk 3 ayımdan sonra hiç bir bilgim olmadı halde toplamda 310 kg kaldırarak fansa şampiyonasına katılmaya hak kazandım. 2. ci senemde yine ayni şekilde bu sefer gençler  -74 kg kategorisinde toplamda 505 kg kaldırarak yine Fransa şampiyonasına katılmaya hak kazandım. Su an 3. senemin basındayım ve kilo kaybımdan dolayı gençler -66 kg kategorisinde yarışacağım ve amacım 445 kilo ile Fransa şampiyonasına gitmeye hak kazanmak.   

3 yorum:

  1. abi bana ulasabılırmısın antrenman programı hakkında

    YanıtlaSil
  2. abi bana ulasabılırmısın antrenman programı hakkında

    YanıtlaSil